Регулярне вживання обробленого червоного м’яса збільшує ризик розвитку деменції
Джерело: The Washington Post
Нове велике дослідження показує, що регулярне вживання обробленого червоного м’яса (бекон, сосиски, салямі, ковбаса) може підвищити ймовірність розвитку деменції та зменшення когнітивних функцій з віком.
Органи охорони здоров’я давно закликають людей зменшити споживання переробленого червоного м’яса, оскільки воно впливає на розвиток серцево-судинних захворювань, раку та діабету 2 типу.
Та нове дослідження, опубліковане у журналі Neurology, вперше вказує зв’язок між червоним м’ясом та вищими показниками деменції і погіршенням когнітивних функцій.
Дослідники вважають, що високий рівень натрію, насичених жирів та хімічних додатків (нітрати та нітрити) в обробленому червоному м’ясі пояснюють їхні висновки.
Дослідження також виявило, що заміна однієї щоденної порції обробленого червоного м’яса рослинними білками, такими як горіхи та бобові, зменшує на 19% ризик деменції та 1,37 року когнітивне старіння. Заміна обробленого червоного м’яса на курку та рибу також зменшує ризик деменції та сповільнює когнітивне старіння.
Дослідники проаналізували дані понад 133 000 осіб США за понад 40 років. Учасники мали дві різні когорти медпрацівників, яким вони регулярно повідомляли дані про свій раціон, вагу, фізичну активність та інші звички з життя.
Учасникам пропонували пройти тести на пам’ять, спогади та когнітивні функції на різних етапах дослідження. Вони заповнювали анкети, в яких повідомляли, чи є у них проблеми з пам’яттю або розумовими здібностями.
Також дослідники відслідковували діагнози деменції та смертельні випадки внаслідок цієї хвороби.
Відтак вдалось з’ясувати, що у людей, які вживали щонайменше чверть порції обробленого червоного м’яса у день, ризик розвитку деменції був на 13% вищим порівняно з тими, хто взагалі не вживав чи мало вживав оброблене червоне м’ясо. У цих осіб також на 14% вищий ризик суб’єктивного зниження когнітивних здібностей.
Кожна додаткова порція обробленого червоного м’яса на день пов’язана з додатковими 1,69 роками когнітивного старіння щодо здатності учасника розуміти та запам’ятовувати слова і речення.
Дослідники також вивчали вплив необробленого червоного м’яса (яловичина, свинина, баранина, стейк), але не виявили, щоб воно мало вплив на розвиток деменції чи погіршення розумових функцій.
Автори дослідження наголосили, що воно було спостережним. Тобто, дослідження показало зв’язок між вживанням обробленого червоного м’яса з погіршенням когнітивних здатностей, але не змогло довести причинно-наслідковий зв’язок.
Водночас інші дослідження такого ж плану показують схожі результати.
Зокрема одне з таких досліджень проведено у Великій Британії. У межах дослідження слідкували за 500 000 учасниками протягом восьми років. Дослідження виявило, що вживання близько 30 грамів або більше обробленого м’яса щоденно на 44% підвищує ризик розвитку деменції та на 52% ризик розвитку хвороби Альцгеймера. Це ж дослідження показало, що необроблене м’ясо навпаки, захищає від деменції та хвороби Альцгеймера.
- Результати нового дослідження засвідчили, що травматичні падіння на 21% збільшують ризик подальшого діагностування хвороби Альцгеймера або інших форм деменції в літніх людей.
- Дослідження показало, що через самотність ризик розвитку деменції збільшується.
Нове дослідження американських учених допомогло пояснити, чому регулярне вживання кави пов’язують із довшим життям і нижчим ризиком розвитку низки хронічних захворювань. Дослідники виявили, що деякі природні сполуки, які містяться в каві, активують рецептор NR4A1, що бере участь у захисті організму від стресу, запалення та вікових змін.
Речник 425-го окремого штурмового полку “Скеля” Олексій Братущак повідомив, що полк переходить під оперативне керівництво корпусу “Азов”.
Прем’єр-міністр Албанії Еді Рама виступив проти закликів припинити підтримку України після заяв Володимира Зеленського про територіальну цілісність Сербії. Він визнав, що не погоджується з позицією Києва щодо Косова, однак наголосив, що це не ставить під сумнів право України захищатися від російської агресії.
На заводі з виробництва боєприпасів поблизу міста Коллеферро неподалік Рима стався вибух.
Італійський бізнесмен Вальтер Лавітола визнав, що саме він організував вибух біля будинку журналіста-розслідувача Сігфрідо Рануччі. За словами його адвоката, напад нібито мав посилити державну охорону журналіста через погрози з боку мафії.