Мікропластик у крові може підвищувати ризик інфаркту – дослідження

Джерело: Time

Мікропластик у крові може бути пов’язаний із підвищеним ризиком інфаркту. Про це свідчать результати нового дослідження, опублікованого в журналі European Heart Journal. Науковці виявили, що частинки пластику значно частіше траплялися у пацієнтів, які перенесли інфаркт, ніж у людей із менш тяжкими серцево-судинними захворюваннями або здоровими артеріями.

Дослідники нагадують, що дедалі більше наукових робіт вказують на здатність мікропластику накопичуватися в організмі людини. Так, дослідження 2024 року показало, що частинки пластику можуть проникати в атеросклеротичні бляшки – жирові відкладення на стінках артерій. Крім того, у людей, у яких у цих бляшках виявили мікропластик, ризик інфаркту, інсульту або смерті від інших причин у наступні роки був вищим, ніж у тих, у кого пластику не знайшли.

У новому дослідженні вчені проаналізували кров 61 пацієнта. До вибірки увійшли люди, яких госпіталізували з інфарктом через закупорку артерії, пацієнти з хронічними коронарними синдромами та люди з нормальними коронарними артеріями.

Результати показали, що частинки пластику були присутні в крові 84% пацієнтів, які перенесли інфаркт. Для порівняння, серед людей із менш тяжкими формами серцево-судинних захворювань їх виявили у 40% випадків, а серед контрольної групи – лише у 32%.

Крім того, у пацієнтів з інфарктом концентрація мікро- та нанопластику була вищою, а самих видів частинок – більше. Найвищі показники дослідники зафіксували у крові, взятій безпосередньо із закупореної артерії в місці блокування.

Також у цих пацієнтів спостерігався підвищений рівень маркерів запалення, що узгоджується з попередніми дослідженнями, які пов’язували вплив мікропластику із запальними процесами в організмі.

Автори роботи наголошують, що класичні фактори профілактики серцево-судинних захворювань залишаються незмінними: необхідно контролювати рівень “поганого” холестерину ЛПНЩ, артеріальний тиск і відмовитися від куріння.

Водночас вони вважають, що дедалі більшого значення набувають і чинники довкілля.

“Однак дедалі очевидніше, що місце проживання людини та забруднювачі, впливу яких вона зазнає, справді позначаються на здоров’ї серця. Ми хотіли краще зрозуміти цей вплив, а не сприймати його як фоновий шум”, – зазначили співавтори дослідження Емануеле Барбато та Паскуале Паоліссо.

Обидва кардіологи також брали участь у дослідженні 2024 року, яке охопило понад 300 пацієнтів і вперше продемонструвало зв’язок між наявністю мікропластику в атеросклеротичних бляшках та підвищеним ризиком серйозних серцево-судинних захворювань.

У новій роботі дослідники також проаналізували, в яких районах проживали учасники, та врахували, чи курили вони.

З’ясувалося, що люди, які жили в місцевостях із вищим рівнем забруднення повітря та водночас курили, значно частіше мали частинки пластику в крові. Науковці припускають, що одним із шляхів їхнього потрапляння до організму може бути саме сигаретний дим.

“Коли ми проаналізували пацієнтів, які одночасно курили й жили в районах із високим рівнем забруднення повітря, мікропластик виявили у кожного з них – у 100% випадків. Серед тих, хто не курив і не зазнавав значного впливу забрудненого повітря, пластик виявили лише приблизно в одного з восьми”, – повідомили Барбато та Паоліссо.

За їхніми словами, саме куріння стало незалежним фактором, який найкраще прогнозував наявність частинок пластику в крові.

Інфлюєнсер Міхіель Вандеверт, який став відомим завдяки своїй боротьбі з рідкісним генетичним захворюванням, помер у віці 28 років.

В Австралії 76-річного колишнього католицького єпископа Брума Крістофера Алана Сондерса визнали винним у сексуальному насильстві над двома корінними австралійцями. Злочини відбувалися протягом кількох років, зокрема на території об’єктів, що належали Католицькій церкві.

США мають достатньо кораблів і військових ресурсів, щоб підтримувати морську блокаду Ірану необмежений час, заявив глава Пентагону Піт Гегсет. За його словами, ВМС можуть постійно ротувати сили в регіоні й таким чином зберігати економічний тиск на Тегеран.

На станції київського метро “Сирець” розмістили навігаційні наліпки з рекомендаціями щодо розміщення на платформі під час перебування в укритті.

Нове дослідження американських учених допомогло пояснити, чому регулярне вживання кави пов’язують із довшим життям і нижчим ризиком розвитку низки хронічних захворювань. Дослідники виявили, що деякі природні сполуки, які містяться в каві, активують рецептор NR4A1, що бере участь у захисті організму від стресу, запалення та вікових змін.