Дієта, багата на калій, може знизити ризик серцевої недостатності на 24%

Джерело: The Guardian

Дослідження виявило, що вживання у їжу продуктів, багатих калієм, таких як авокадо, банани, шпинат, може знизити ризик серцевих захворювань, госпіталізації та смерті на 24%.

Минулі дослідження показали, що виключення солі з їжі може знизити ризик серцевих захворювань. Зменшення кількості страв, у які додається сіль, або вона відмова від неї, може мати великий вплив на здоров’я серця.

Калій збільшує кількість солі, яку вимиває організм з кровообігу. У дослідженні вчені вирішили з’ясувати, чи може підвищена кількість калію принести користь людям, знижуючи ризик серцево-судинних захворювань.

Старший авто дослідження, професор Геннінг Бундгаард з лікарні Копенгагенського університету зауважив, що людський організм розвивався на дієті, багатій калієм і бідній натрієм, “коли ми народились та виросли у саванні, харчуючись фруктами та овочами”.

“Зараз ми, зазвичай, переходимо на сучасний раціон, який складається з оброблених продуктів, і чим більше оброблених продуктів, тим більше у них натрію і менше калію”.

Він додав, що калій критично важливий для роботи серця і зі спостережень відомо, що низький рівень калію збільшує ризик аритмії, серцевої недостатності та смерті.

“Ми також знаємо, що рівень калію можна підвищити. У межах дослідження ми задали собі просте питання: чи принесе підвищення калію користь пацієнтам?”.

У дослідженні взяли участь 1200 пацієнтів з захворюваннями серця у Данії з імплантованими кардіовертерами-дефібріляторами (ІКД), половині дали рекомендації з харчування для підвищення рівня калію.

“У нас є список продуктів, які ми давали пацієнтам. Білий буряк, червоний буряк, капуста тощо – все це продукти з високим вмістом калію. Ми не рекомендували м’ясо, яке також багате на калій, бо воно також багате натрієм і перешкоджає підвищенню рівня калію”.

Результати дослідження показали, що підвищення рівня калію у крові, отриманого через їжу, було пов’язано з “значним зниженням ризику” – на 24% – серцево-судинних захворювань, госпіталізацій через серцеві причини та смерті з будь-якої причини.

Європейське управління безпеки харчових продуктів (European Food Safety Authority) відзначило, що дефіцит калію в раціоні по всій Європі є серйозною проблемою.

Ми можемо зробити більше для підвищення споживання калію, вживаючи більше фруктів, овочів та риби. Фруктові соки особливо багаті на калій. Інші важливі продукти: шпинат, лімська квасоля, печена картопля, йогурт, банани та тунець.

  • Нове дослідження, опубліковане в журналі Nature, виявило, що ретельне дотримання середземноморської дієти може знизити ризик розвитку деменції на 35% у людей із двома копіями гена APOE4, який вважається основним фактором ризику хвороби Альцгеймера.

Міністр закордонних справ Польщі Радослав Сікорський заявив, що ініціатива президента Кароля Навроцького позбавити Володимира Зеленського Ордена Білого Орла може мати зовнішньополітичні наслідки. Він назвав дивною ситуацію, за якої відзнаку має Герхард Шредер, але може не мати український президент.

Іран відкинув звинувачення прем’єра Албанії Еді Рами в участі у дезінформаційній кампанії навколо протестів проти курорту, пов’язаного з Джаредом Кушнером. Акції, які отримали назву “революція фламінго”, тривають уже дев’ятий день.

Лідер фракції “Європейська Солідарність” Петро Порошенко прокоментував результати переговорів з єврокомісаркою з питань розширення Мартою Кос під час її візиту до України та оцінив ризики розділення України та Молдови на шляху до членства в Євросоюзі.

Прем’єр-міністр Пакистану Шехбаз Шариф заявив, що кінцева мета мирних переговорів між США та Іраном майже досягнута. Його заява пролунала після нового обміну ударами між Іраном та Ізраїлем.

Італійський модний дім Prada представив внутрішній шар екіпірування для астронавтів NASA, котрі готуються до майбутніх місій на Місяць.