Навіть кілька днів брудного повітря збільшують ризик виникнення інсульту – вчені
Джерело: Newsweek
Результати дослідження, опублікованого в журналі Neurology, свідчать, що лише п’ять днів впливу брудного повітря на організм можуть значно збільшити ризик виникнення інсульту.
“Ми проаналізували дані 18 035 408 випадків ішемічного інсульту зі 110 спостережних досліджень з усього світу. Нам вдалося встановити, що збільшення забруднення повітря пов’язане зі збільшенням як ризику ішемічного інсульту, так і пов’язаної з ним смертності”, – пояснив автор дослідження Ахмад Тубасі.
Як розповіли у виданні, вчені вивчали ризики, пов’язані з різними забруднювачами, серед яких – діоксид азоту, озон, окис вуглецю та діоксид сірки, а також різні розміри твердих частинок, які можна знайти в брудному повітрі.
“Наші результати продемонстрували, що короткочасний вплив забруднення (5 днів) може підвищити ризик ішемічного інсульту. Тому відпустка в районі з високим рівнем забруднення повітря може вплинути на наше здоров’я”, – попередив Тубасі.
За його словами, зв’язок між короткочасним впливом забруднюючих речовин та ішемічним інсультом, а також серцево-судинними захворюваннями обумовлений кількома механізмами.
Зокрема йдеться про пошкодження оболонки судин, підвищення артеріального тиску та збільшення ризику утворення тромбів.
Водночас фахівці зауважили, що досі незрозуміло, чи є цей підвищений ризик постійним або тимчасовим після короткого відвідування забрудненої території, тому потрібні подальші дослідження, щоб визначити, чи є оборотними ці ефекти.
- За словами лікарки та експертки у сфері здоров’я Сари Джарвіс, для уникнення ризику інсульту потрібно виключити з раціону продукти, що підвищують кров’яний тиск.
- За даними Міністерства охорони здоров’я, у 2023 році кількість випадків інсульту збільшилась на 16%. Очікується, що через війну інсульти “помолодшають” орієнтовно на 10-15 років.
- Клінічне випробування вперше продемонструвало, що новий препарат від ожиріння Wegovy знизив ризик вагомих серцевих проблем на 20 відсотків.
США розіслали країнам-членам НАТО опитувальник, за допомогою якого хочуть оцінити, наскільки союзники підтримують політику президента Дональда Трампа. Про це повідомляє Bloomberg із посиланням на документ, з яким ознайомилося агентство, та джерела, обізнані з його змістом.
У Нідерландах двоє українців віком 15 і 20 років потонули в озері Занденплас у місті Нюнспет провінції Гелдерланд. Обидва померли після того, як їх дістали з води.
Повне сонячне затемнення 12 серпня принесло Іспанії 347,6 мільйона євро чистого економічного ефекту та залучило майже 446 тисяч туристів з усього світу. Про це повідомляє RTVE з посиланням на дані Міністерства економіки, торгівлі та бізнесу Іспанії.
Експорт сирої нафти з російського терміналу “Шесхаріс” у чорноморському порту Новоросійськ у п’ятницю призупинили після атаки безпілотників. Про це повідомляє Reuters з посиланням на власні джерела.
Президент США Дональд Трамп звернувся до Верховного суду з проханням дозволити продовжити будівництво великого бального залу поруч із Білим домом.