Поширення лісових пожеж може спричинити дефіцит деревини та паперу – вчені

Джерело: Newsweek

Результати нового дослідження, опублікованого в журналі Nature Geoscience, свідчать, що лісові пожежі стають все поширенішими, що ставить під загрозу постачання деревини, що, своєю чергою, може спричинити нестачу паперу.

За словами дослідників, у період з 2001 по 2021 рік лісові пожежі знищили запаси деревини, еквівалентні розмірам Великої Британії.

“Лісові пожежі загрожують таким галузям, як лісозаготівля і виробництво паперу, і ця загроза набагато серйозніша, ніж думає більшість людей”, – попередили автори дослідження.

Як розповіли у видання, лісові пожежі, особливо на заході США, в Канаді, Сибіру, Бразилії та Австралії, за останні 10 років стали більш поширеними.

За попередніми оцінками, до 2050 року попит на деревину потроїться, тому дослідники з Кембриджського університету у Великій Британії та Австралійського національного університету вказали на необхідність прийняття термінових нових стратегій боротьби з лісовими пожежами.

За даними фахівців, нині близько третини лісів світу використовується для виробництва деревини на суму 1,5 трильйона доларів на рік.

Для того, щоб визначити, який вплив лісові пожежі мають на запаси деревини, вчені проаналізували карти лісозаготівель і порівняли їх з лісовими пожежами, щоб встановити, наскільки впало виробництво деревини.

Так, їм вдалося виявити, що з 2001 по 2021 рік у всьому світі було спалено до 25 мільйонів гектарів деревини. Протягом останніх років також почастішали випадки лісових пожеж. Тоді як до 2015 року лісові пожежі щорічно спалювали близько 1 мільйона гектарів, зараз вони спалюють втричі більше.

Примітно, що Португалія та Австралія втратили найбільший відсоток своїх лісових угідь через лісові пожежі.

“Такі великі втрати запасів деревини можуть спричинити дефіцит внутрішніх постачань деревини, що поставить під загрозу робочі місця, пов’язані з лісоматеріалами, і, ймовірно, змусить збільшити залежність від імпорту або перейти до більш швидкого виробництва деревини через плантації”, – пояснили дослідники.

Водночас вони додали, що проблема полягає в тому, що необхідно до 100 років, а іноді й більше, щоб виростити дерево, яке можна буде рубати на деревину. А зі збільшенням кількості лісових пожеж ці дерева знищуються в великих масштабах, швидше, ніж їх можна відновити.

“Відтак, збільшення частоти сильних лісових пожеж означає, що менше ділянок лісу будуть уникати вогню впродовж досить довгого часу, щоб досягти віку лісозаготівель. Також, враховуючи довгостроковий характер виробництва деревини, як правило, з циклами рубки від 40 років до більш ніж століття, майбутні культури деревини зіштовхнуться із зовсім іншим кліматом під час дозрівання”, – зауважили автори дослідження.

Як наголосили експерти, лісові пожежі можуть бути викликані низкою причин, включаючи удари блискавок і діяльність людини, наприклад підпали. Утім, фахівці переконані, що в останні роки вони збільшилися через зміни клімату.

Американське Управління енергетичної інформації підвищило прогноз цін на нафту та бензин, очікуючи, що проблеми з транзитом через Ормузьку протоку збережуться щонайменше до кінця серпня. Це контрастує із заявою Дональда Трампа про те, що водний шлях уже “відкритий”.

Дослідження за участю понад двох тисяч чоловіків показало, що забруднення повітря може впливати на роботу генів у сперматозоїдах. Найтісніший зв’язок із такими змінами вчені виявили для озону та діоксиду азоту. Результати роботи представили на щорічному конгресі Європейського товариства репродукції людини та ембріології в Лондоні.

Apple TV офіційно завершить серіал “Ранкове шоу” після п’ятого сезону. Фінальний сезон вийде у 2027 році.

Єменські хусити заявили про атаку на судно Саудівської Аравії, яке нібито перевозило військове обладнання через Баб-ель-Мандебську протоку. Саудівська сторона поки публічно не підтвердила інцидент.

Буряк давно вважають одним із найкорисніших овочів, і не дарма. Він містить клітковину, природні нітрати, вітаміни, мінерали та антиоксиданти, які можуть підтримувати здоров’я серця, покращувати кровообіг, роботу травної системи й навіть підвищувати витривалість під час фізичних навантажень. Про це розповіла дієтологиня Тейлор Фланнері.