Середземноморська дієта може полегшити симптоми СРК — нове дослідження
Середземноморська дієта, відома завдяки своїм перевагам для серцево-судинного здоров’я, може також допомагати при синдромі подразненого кишечника (СРК). Про це свідчить нове дослідження, опубліковане в журналі Health.
У рамках невеликого дослідження вчені виявили, що пацієнти із СРК, які дотримувалися середземноморської дієти, повідомляли про зменшення болю в животі, здуття, діареї та закрепів. Експерти зазначають, що така дієта може стати альтернативою дієті з низьким вмістом FODMAP – ефективній, але доволі обмежувальній стратегії, яку складно витримати багатьом пацієнтам.
“Якщо ви не можете дотримуватися FODMAP-дієти, є інші варіанти, які можуть спрацювати”, – зазначив співавтор дослідження Прашант Сінгх, доцент Медичної школи Університету Мічигану.
Синдром подразненого кишечника вражає до 15% дорослого населення, але діагностується лише в половини з них. Основним чинником розвитку СРК часто є дисбаланс кишкового мікробіома – спільноти мікроорганізмів, що живуть у кишечнику. Раціон напряму впливає на мікробіом, тож харчування відіграє ключову роль у регулюванні симптомів.
Наразі найпоширенішим підходом до дієтичного лікування СРК залишається дієта з низьким вмістом FODMAP – тимчасова елімінаційна дієта, що виключає певні групи вуглеводів. Вона ефективна, але потребує ретельного контролю, повторного введення продуктів і може значно обмежувати раціон.
Натомість середземноморська дієта – більш гнучка та збалансована. Вона передбачає вживання великої кількості овочів, фруктів, бобових, цільнозернових продуктів, риби, рослинних олій і горіхів, а також обмеження оброблених харчів, цукру та насичених жирів. Такий раціон має виражені протизапальні властивості та позитивно впливає на кишкові бактерії.
Автори підкреслюють, що дослідження середземноморської дієти у контексті СРК лише починаються, але вже зараз вона виглядає перспективною як м’якша альтернатива суворішим дієтичним стратегіям.
- Нове дослідження показало, що речовини, які містяться в рослинних оліях, фруктах, овочах і цільнозернових продуктах, здатні знизити ризик розвитку діабету 2-го типу та серцево-судинних захворювань.
Щонайменше 35 людей загинули після землетрусу магнітудою 7,8 біля узбережжя острова Мінданао на півдні Філіппін. Поштовхи спричинили руйнування, зсуви та попередження про цунамі в кількох країнах регіону.
Володимир Зеленський під час зупинки в аеропорту Кишинева провів розмову з представниками президента США Стівом Віткоффом і Джаредом Кушнером. За словами президента, сторони говорили про активізацію дипломатії для завершення війни Росії проти України.
Міністр закордонних справ Польщі Радослав Сікорський заявив, що ініціатива президента Кароля Навроцького позбавити Володимира Зеленського Ордена Білого Орла може мати зовнішньополітичні наслідки. Він назвав дивною ситуацію, за якої відзнаку має Герхард Шредер, але може не мати український президент.
Іран відкинув звинувачення прем’єра Албанії Еді Рами в участі у дезінформаційній кампанії навколо протестів проти курорту, пов’язаного з Джаредом Кушнером. Акції, які отримали назву “революція фламінго”, тривають уже дев’ятий день.
Лідер фракції “Європейська Солідарність” Петро Порошенко прокоментував результати переговорів з єврокомісаркою з питань розширення Мартою Кос під час її візиту до України та оцінив ризики розділення України та Молдови на шляху до членства в Євросоюзі.