Вживання темного шоколаду може знизити ризик розвитку діабету 2 типу
Джерело: CNN
Нове дослідження показало, що вживання хоча б п’яти маленьких порцій темного шоколаду за тиждень може знизити ризик розвитку діабету 2 типу на 21%.
За результатами дослідження, відповідно до збільшення вживання порцій шоколаду, знижувався і рівень розвитку захворювання.
Та перед тим, як почати вживати шоколад, потрібно пам’ятати, що у межах дослідження одна порція шоколаду складала 1 унцію (близько 30 грамів) і досліджувався саме темний шоколад, оскільки молочний шоколад навпаки, сприяє розвитку діабету 2 типу.
“У темному та молочному шоколаді практично однакова кількість цукру, жиру та калорій. Але найважливіше різниця у тому, що у темному шоколаді міститься більше какао”, – пояснив автор дослідження Бінкай Лю.
Какао – це сира та менш оброблена версія шоколаду. Какао містить високі рівні флавонолів, відтак чим вищий відсоток какао у шоколаді, тим більше флавонолів у ньому. Флавоноли діють як антиоксиданти та зменшують запалення, яке може викликати чи погіршити хронічні захворювання, такі як хвороби серця та діабет.
За словами Лю, дослідження не показало причинно-наслідковий зв’язок, але цілком ймовірно, що саме високий рівень флавонолу у какао може бути причиною різної дії на організм двох видів шоколаду.
“Флавоноли покращують чутливість до інсуліну та знижують окислювальний стрес та запалення, які є компонентами патофізіології діабету. Тому цілком ймовірно, що високий вміст флавонолів у темному шоколаді може бути сприятливим”, – розповів доктор Несторас Матіудакіс.
У межах дослідження, опублікованого у журналі BMJ, проаналізували дані трьох довгострокових досліджень. Дослідження тривало 25 років, у ньому взяли участь понад 111 тисяч осіб, всі – працівники галузі охорони здоров’я.
Учасники заповнювали анкети щодо їжі кожні чотири роки. Дослідники вивчали, скільки учасниками було вжито темного та молочного шоколаду.
Після внесення поправок щодо факторів ризику, пов’язаних зі стилем життя, дослідники виявили, що серед тих, хто з’їдав не менше п’яти 30-грамових порцій будь-якого шоколаду мали на 10% нижчий ризик розвитку діабету 2 типу, порівняно з тими, хто рідко чи взагалі не вживав шоколад.
Та під час досліджень окремо всіх видів шоколаду, дослідники не виявили суттєвого зменшення ризику розвитку діабету у тих, хто вживав молочний шоколад.
Водночас у тих, хто їв п’ять 30-грамових порцій на тиждень виключно темного шоколаду, ризик розвитку діабету 2 типу знизився на 21%.
Автори дослідження наголосили, що воно має обмеження, оскільки серед учасників були лише білі люди похилого віку, а вживання шоколаду – відносно низьким. Щобільше, ці результати суперечать торічному дослідженню, яке не виявило жодної користі від какао щодо діабету.
Ще одна проблема – результати іншого дослідження, яке показало, що темний шоколад і подібні какао-продукти містять свинець та кадмій. Це нейротоксичні метали, які пов’язані з розвитком онкології, хронічних захворювань та проблемами репродуктивної системи і розвитку, насамперед у дітей.
- Вчені представили результати дослідження нової стратегії лікування діабету другого типу, яка може значно зменшити або й зовсім усунути потребу в інсулінотерапії.
- Згідно з дослідженням, обмежене споживання цукру в перші 1000 днів життя дитини може знизити ризик розвитку хронічних захворювань у дорослому віці, зокрема діабету і гіпертонії.
Парламент Туреччини схвалив закон, який створює правові механізми для розпуску Робітничої партії Курдистану та повернення частини її колишніх членів до цивільного життя. Рішення стало одним із найважливіших кроків у спробі завершити конфлікт, що триває з 1980-х років.
Президент США Дональд Трамп підписав указ із рекомендаціями скоротити кількість дитячих щеплень і окремо вводити вакцини проти кору, паротиту та краснухи. Водночас федеральна влада не може самостійно змінити вимоги до вакцинації для відвідування шкіл, оскільки їх встановлюють штати.
Екіпаж яхти Марка Цукерберга не відповів на виклик про допомогу від човна, який залишився без пального біля узбережжя Аляски. Представник засновника Meta пояснив, що судно працювало на іншому радіоканалі й не почуло звернення.
Іран вимагає від України компенсації за пошкодження торговельного судна в Каспійському морі та заявляє, що не переконаний у ненавмисному характері атаки. У МЗС країни пригрозили, що в разі відсутності відшкодування Тегеран “зробить це сам”.
Українські Сили оборони уразили ще один об’єкт російської нафтопереробної галузі – цього разу в Тобольську, більш ніж за 2,5 тисячі кілометрів. Президент Володимир Зеленський заявив, що Україна вже скоригувала завдання для подальших далекобійних ударів у серпні.