Звичка підніматися сходами зменшує ризик передчасної смерті – дослідження
Джерело: American Journal of Cardiovascular Drugs
Звичка користуватися сходами замість ліфта може суттєво вплинути на здоров’я серцево-судинної системи та знизити ризик передчасної смерті. До такого висновку дійшли дослідники з Університету Східної Англії та Університетської лікарні Норфолка і Нориджа, котрі проаналізували дані понад 480 тисяч осіб віком від 35 до 84 років.
Згідно з дослідженням, люди, котрі регулярно користуються сходами, мають на 39% нижчий ризик смерті від серцево-судинних захворювань і на 24% нижчий ризик смерті з будь-яких причин порівняно з тими, хто рідше обирає такий вид активності.
Також у них рідше виникали серйозні серцево-судинні проблеми — зокрема інфаркти, інсульти та серцева недостатність.
Підйом сходами — це практичний і часто недооцінений спосіб додати фізичну активність у повсякденне життя, — зауважив професор Василіос Василіу з Медичної школи Нориджа Університету Східної Англії.
Він відзначив, що серцево-судинні захворювання залишаються головною причиною смерті у світі, проте, значну частину випадків можна запобігти завдяки здоровому способу життя та регулярній фізичній активності.
Навантаження без спортзалу
Науковці проаналізували майже 1900 досліджень і відібрали результати дев’яти із середнім періодом спостереження 14 років. Зрештою, вони наголосили, що сходи є простим способом збільшити фізичну активність без необхідності відвідувати спортзал або виділяти окремий час на тренування.
Підніматися сходами легко включити у щоденний розклад — вдома, на роботі чи поза ними.
Така звичка може бути особливо корисною для людей, котрі мають обмежений доступ до інших видів фізичної активності.
Навіть кілька хвилин мають значення
Дослідження засвідчило, що регулярне користування сходами навіть протягом кількох хвилин кілька разів на тиждень може покращувати роботу серцево-судинної та дихальної систем, а також позитивно впливати на рівень холестерину.
В одному з великих досліджень мовилося про те, що близько шести сходових прольотів на день можуть забезпечувати найбільшу користь для здоров’я, однак учені наголошують, що оптимальний рівень навантаження потребує додаткового вивчення.
Також науковці зазначають: що частіше людина користується сходами, то помітнішим може бути позитивний ефект.
Дослідники акцентували, що невеликі зміни у щоденних звичках можуть відігравати важливу роль у профілактиці серцево-судинних захворювань, які залишаються однією з головних причин смертності у світі.
*Людям із проблемами рухливості або захворюваннями суглобів варто враховувати власний стан здоров’я.
Результати дослідження “Evaluating the Impact of Stair Climbing on Cardiovascular Risk Reduction: A Systematic Review and Meta-analysis” опубліковані в American Journal of Cardiovascular Drugs.
У затопленому селі Чарінг в індійському штаті Ассам подружжя врятувало 97-річну жінку за допомогою саморобного плота зі бананових стовбурів. Через сильну течію та високий рівень води родині знадобилося близько години, щоб дістатися до безпечного місця.
Дослідники з Лондона з’ясували, що кератин з овечої вовни допомагає у відновленні пошкоджених кісток та перевершує в цьому традиційний колаген.
Аеропорт Катанії на Сицилії залишатиметься закритим у пік сезону щонайменше до ранку п’ятниці через виверження вулкана Етна.
У Луцьку 12 серпня водій автомобіля Audi під час перевірки документів почав рух та травмував військовослужбовця. Після цього чоловік поїхав з місця події.
Атаки українських дронів на російські НПЗ спричинили стрибок цін на вантажні перевезення у РФ до 50%.