Вчені виявили зв’язок між ожирінням і ризиком розвитку деменції

Джерело: The Washington Post

Ожиріння в середньому віці може підвищувати ризик розвитку судинної деменції в старшому віці через тривале підвищення артеріального тиску та поступове ушкодження судин головного мозку. Про це йдеться в новому дослідженні, опублікованому в Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

За даними авторів, вищий індекс маси тіла пов’язаний зі зростанням ризику деменції приблизно на 50-60%. Дослідники зазначають, що зв’язок між ожирінням і деменцією вивчають давно, однак нова робота надає вагоміші докази причинно-наслідкових відносин.

Судинна деменція є другою за поширеністю формою деменції після хвороби Альцгеймера. Вона виникає через порушення кровопостачання мозку – після інсультів або внаслідок тривалого ушкодження судин при гіпертонії, діабеті чи атеросклерозі. На відміну від хвороби Альцгеймера, при судинній деменції спочатку страждають виконавчі функції – планування, організація та ухвалення рішень, а погіршення пам’яті з’являється пізніше.

Вчені проаналізували дані трьох біобанків – двох у Данії та одного у Великій Британії. З них протягом років понад 5,5 тисячі захворіли на судинну деменцію, 4,3 тисячі – на хворобу Альцгеймера, а 59,7 тисячі – на ішемічну хворобу серця.

Дослідження показало, що 18-25% підвищеного ризику судинної деменції можна пояснити саме високим артеріальним тиском.

Водночас нині невідомо, чи зможе лікування ожиріння запобігти розвитку хвороби.

США розіслали країнам-членам НАТО опитувальник, за допомогою якого хочуть оцінити, наскільки союзники підтримують політику президента Дональда Трампа. Про це повідомляє Bloomberg із посиланням на документ, з яким ознайомилося агентство, та джерела, обізнані з його змістом.

У Нідерландах двоє українців віком 15 і 20 років потонули в озері Занденплас у місті Нюнспет провінції Гелдерланд. Обидва померли після того, як їх дістали з води.

Повне сонячне затемнення 12 серпня принесло Іспанії 347,6 мільйона євро чистого економічного ефекту та залучило майже 446 тисяч туристів з усього світу. Про це повідомляє RTVE з посиланням на дані Міністерства економіки, торгівлі та бізнесу Іспанії.

Експорт сирої нафти з російського терміналу “Шесхаріс” у чорноморському порту Новоросійськ у п’ятницю призупинили після атаки безпілотників. Про це повідомляє Reuters з посиланням на власні джерела.

Президент США Дональд Трамп звернувся до Верховного суду з проханням дозволити продовжити будівництво великого бального залу поруч із Білим домом.