Заміна обробленого м’яса на продукти рослинного походження може знизити ризик деяких хвороб

Джерело: CNN

Згідно з результатами нових досліджень, заміна продуктів тваринного походження, таких як червоне та оброблене м’ясо або яйця, рослинними варіантами, такими як горіхи або бобові, може знизити ризик розвитку серцево-судинних захворювань і діабету другого типу.

Огляд, опублікований 16 листопада в журналі BMC Medicine , проаналізував результати 37 попередніх досліджень, і його результати свідчать про “потенційні переваги для здоров’я від включення більшої кількості продуктів рослинного походження в раціон” сказала Сабріна Шлезінгер, керівниця дослідження систематичних оглядів. групи в Німецькому центрі діабету в Дюссельдорфі.

Дієтолог Дуейн Меллор, старший науковий співробітник Медичної школи Астона в Бірмінгемі, Велика Британія, сказав, що це дослідження “відповідає шаблону більшої колекції інформації, яка формує наші дієтичні рекомендації”.

“Це доповнює картину, яка нас вже дуже влаштовує”, — додав він.

Попередні дослідження вже показали певну користь для здоров’я рослинної дієти.

Дослідження, проведене в травні, показало, що загальний рівень холестерину знизився на 7% у людей, які дотримуються рослинної дієти, порівняно з тими, хто їсть як м’ясо, так і рослини.

Водночас дослідження, проведене в серпні 2019 року, припустило, що споживання більше рослин і менше м’яса допомагає продовжити життя та знизити ризик серцево-судинних захворювань.

У цьому останньому огляді спостерігалося зниження загальної частоти серцевих захворювань на 27%, коли 50 грамів обробленого м’яса на день замінювали 28-50 грамами горіхів на день, та зменшення ризику серцевих захворювань на 23%, коли м’ясо було замінено такою ж кількістю бобових.

Оброблене м’ясо, визначене Всесвітньою організацією охорони здоров’я як таке, що було піддане солінню, в’яленню, ферментації, копченню або іншим процесам для виготовлення таких продуктів, як ковбаси, шинка або м’ясні консерви, містить насичені жирні кислоти, які потенційно підвищують ризик серцевих захворювань і діабет другого типу.

Водночас горіхи, бобові та цільні зерна містять антиоксиданти та протизапальні сполуки, які, здається, зменшують запалення.

Дослідження також висуває альтернативне пояснення очевидних переваг для здоров’я: люди, які віддають перевагу рослинній їжі, ймовірно, дотримуються більш здорового способу життя в цілому, хоча дослідження були скориговані з урахуванням фізичних вправ, куріння, алкоголю та харчових звичок.

Проста заміна продуктів тваринного походження продуктами рослинного походження не призводить автоматично до здорового харчування. Результат залежить від замінених продуктів.

Крім розгляду користі для здоров’я різної їжі, важливо брати до уваги кулінарні та культурні аспекти, роблячи такі обміни.

Будь-хто, хто планує стати вегетаріанцем або веганом, повинен також бути впевненим, що його дієта ретельно спланована, щоб включати достатню кількість заліза, йоду, вітаміну B12 і вітаміну D.

  • Медики не рекомендують вагітним жінкам вживати алкоголь, проте виявилося, що вживання чоловіками алкоголю також впливає на майбутню дитину.

14 червня президент Володимир Зеленський повідомив про телефонну розмову з главою США Дональдом Трампом, під час якої сторони обговорили питання завершення російсько-української війни та подальшу міжнародну підтримку Києва.

На Південній галявині Білого дому в неділю проведуть турнір зі змішаних єдиноборств UFC Freedom 250. Захід, присвячений 250-річчю США, збігається з 80-м днем народження Дональда Трампа. На подію вартістю понад 60 млн доларів у резиденції президента і навколо неї очікують близько 125 тисяч людей.

Військові витрати Росії у першому кварталі 2026 року зросли на 30% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року та досягли 5,9 трлн рублів, мовиться в аналізі наукового співробітника німецького Інституту проблем міжнародної безпеки Яніса Клюге на основі даних Міністерства фінансів РФ.

28-річна Вероніка Чуян загинула під час повторного російського ракетного удару по Києву, накривши власним тілом двох малолітніх синів. Діти вижили, однак трирічний Яків зазнав тяжкого поранення і переніс п’ять операцій.

Україна та Молдова в понеділок розпочнуть змістовні переговори про вступ до Європейського Союзу. Першим відкриють кластер, що охоплює верховенство права, демократію, судову систему та боротьбу з корупцією.