Випита вранці кава знижує ризик смерті на 16% – дослідження

Джерело: The Guardian

Нове масштабне дослідження показало, що випита вранці порція кави знижує ризик смерті. Водночас випитий напій в іншій частині дня не приносить подібної користі.

У межах дослідження вдалось встановити, що ті, хто протягом 10 років пили каву вранці, мають на 16% нижчий ризик померти з будь-яких причин, а ризик смерті від серцево-судинних захворювань у таких осіб і зовсім зменшується на 31%.

Водночас дослідження виявило, що користь для здоров’я серця не спостерігалась в осіб, які пили каву протягом дня.

Також медичні записи свідчать, що у людей, які пили каву протягом дня, немає суттєвого зниження рівня смертності порівняно з тими, хто не вживав цей напій.

“Важливо не лише те, чи п’єте ви каву і скільки ви п’єте, але й час доби, коли ви п’єте каву”, – сказав професор Лу Ці, експерт з харчування та епідеміології Університету Тулейна у Новому Орлеані.

Дослідження проводилось на основі даних про харчові звички 40 726 дорослих осіб, які взяли участь у Національному дослідженні здоров’я та харчування у США у період з 1998 по 2018 рік. Близько 36% з цих осіб пили каву вранці, тоді як 16% – у другій половині дня.

Результати свідчать, що у людей, які пили каву вранці, був нижчий ризик смерті незалежно від того, скільки кави за день вони вживають.

Користь для здоров’я була меншою у тих, хто випивав лише одну чашку кави вранці.

Ризики оцінювали шляхом аналізу медичних записів учасників протягом 9-10 років після того, як вони зареєструвались для участі і дослідженні.

Результати, опубліковані в European Heart Journal, місять дані про групу з 1 463 осіб, які заповнювали детальні щотижневі щоденники харчування та пиття.

Дослідники дійшли висновку, що вранішня порція кави корисніша для серця, аніж вечірня, одна чому так – невідомо. Одне з можливих пояснень полягає у тому, що кава увечері може порушити циркадні ритми та рівень гормонів, таких як мелатонін. Це, своєю чергою, впливає на сон та артеріальний тиск, що може нашкодити серцю.

Президент США Дональд Трамп заявив, що американські військово-морські сили розмінували Ормузьку протоку та зараз повністю контролюють цей стратегічний морський маршрут. За його словами, судноплавство через протоку вже відновлено.

Йорданія розпочала підготовку до відзначення 2000-річчя хрещення Ісуса Христа у 2030 році. Для організації заходів створили національний комітет, який уже провів перше засідання.

Парламент Туреччини схвалив закон, який створює правові механізми для розпуску Робітничої партії Курдистану та повернення частини її колишніх членів до цивільного життя. Рішення стало одним із найважливіших кроків у спробі завершити конфлікт, що триває з 1980-х років.

Президент США Дональд Трамп підписав указ із рекомендаціями скоротити кількість дитячих щеплень і окремо вводити вакцини проти кору, паротиту та краснухи. Водночас федеральна влада не може самостійно змінити вимоги до вакцинації для відвідування шкіл, оскільки їх встановлюють штати.

Екіпаж яхти Марка Цукерберга не відповів на виклик про допомогу від човна, який залишився без пального біля узбережжя Аляски. Представник засновника Meta пояснив, що судно працювало на іншому радіоканалі й не почуло звернення.