Кава позитивно впливає на кишківник – дослідження

Джерело: USA Today

У новому дослідженні фахівці виявили, що регулярне вживання кави – з кофеїном та без нього – може впливати на мікробіом кишківника, впливаючи на настрій та рівень стресу.

Згідно з дослідженням, результати якого опубліковані у журналі Nature Communications, фахівці дослідили 62 осіб, з яких 31 вживали каву, а решта 31 – ні. Дослідження проводилось з допомогою психологічних тестів, щоденників вживання кави та їжі, а також зразків калу та сечі, аби зрозуміти зміни у мікробіомі, настрої та рівні стресу.

Таким чином з’ясувалось, що ті, хто пив каву повідомляли про нижчі показники стресу, депресії та імпульсивності. Це свідчить про те, що вживання кави значно покращує настрій, вважають дослідники.

“Кава – це не просто кофеїн, це складний харчовий фактор, який взаємодіє з мікробами нашого кишківника, метаболізмом і навіть емоційним станом. Наші результати показують, що кава, як з кофеїном, так і без нього, може впливати на здоров’я різноманітними, але взаємодоповнюючими способами”, – сказав автор дослідження Джон Краян.

Дослідники також виявили, що певні бактерії, зокрема ті, які борються зі шкідливими кишковими бактеріями та шлунковими інфекціями, були виявлені у більшій кількості у любителів кави, порівняно з тими, хто її не п’є.

Вживання кави з кофеїном також було пов’язано зі зниженням рівня тривожності, покращенням пильності та уваги, а також зі зниженням ризику запалення.

“Наші результати показують реакцію мікробіому та неврологічні реакції на каву, а також їхні потенційні довготривалі переваги для здоровішого мікробіому. Оскільки суспільство продовжує задумуватись про зміну раціону харчування для досягнення правильного балансу травленням, кава може бути використані як додатковий засіб у межах здорового та збалансованого харчування”, – додав Краян.

Хоча це дослідження невелике за обсягом і існують суперечливі докази щодо користі кави для здоров’я, це дослідження доповнює зростаючу кількість досліджень, зосереджених на кишковому мікробіомі, оскільки здоров’я кишківника продовжує бути модним словом у сфері оздоровлення.

34-річного жителя Івано-Франківська Івана Столбова, який приїхав у Росію до родичів, засудили до 13 років колонії суворого режиму через буцімто донати для України.

У Харкові поліціянти повідомили про підозру 35-річному місцевому мешканцю, який під час конфлікту на одному з ринків відкрив стрілянину в бік іншого чоловіка. Потерпілого госпіталізували з тілесними ушкодженнями.

Колишнього президента Сирії Башара Асада та екскерівника служби політичної безпеки в провінції Дарʼа на півдні Сирії Атефа Наджиба засудили до смертної кари за злочини, скоєні під час громадянської війни у країні.

Рівень води в Дунаї поблизу Чернаводської АЕС у Румунії знову опустився до критичної позначки. Через погіршення водної ситуації другий реактор станції можуть зупинити вже протягом найближчих одного-двох днів.

11 серпня українські військові уразили російський ЗРК “Бук-М3” на Луганщині, командно-спостережний пункт у Бєлгородській області РФ та склади матеріально-технічних засобів у Ровеньках.