Середземноморська дієта у поєднанні з активністю зменшує ризик діабету на 31% – дослідження
Джерело: ScienceDaily.
Іспанські науковці заявили, що середземноморська дієта у поєднанні з фізичною активністю та контролем ваги може значно зменшити ризик розвитку діабету 2-го типу. Такого висновку дійшли автори масштабного дослідження PREDIMED-Plus, результати якого опублікували в журналі Annals of Internal Medicine.
У дослідженні взяли участь 4746 людей віком від 55 до 75 років. Усі учасники мали надмірну вагу або ожиріння та метаболічний синдром, але на момент початку експерименту не хворіли на діабет чи серцево-судинні захворювання.
Науковці спостерігали за ними протягом шести років. Одній групі запропонували дотримуватися середземноморської дієти зі зниженим вмістом калорій, регулярно займатися фізичною активністю та отримувати професійні консультації щодо схуднення. Інша група харчувалася за традиційною середземноморською моделлю без додаткових обмежень чи рекомендацій щодо спорту.
У результаті учасники першої групи виявилися на 31% менш схильними до розвитку діабету 2 типу. Також вони продемонстрували кращі показники зниження ваги та зменшення об’єму талії. У середньому учасники програми втратили 3,3 кг та зменшили окружність талії на 3,6 см. У контрольній групі ці показники були значно нижчими.
Один із керівників дослідження, професор Університету Наварри Мігель Анхель Мартінес-Гонсалес, заявив, що результати стали важливим підтвердженням ефективності такого підходу.
“Діабет став першим серйозним клінічним результатом, для якого ми змогли показати — на основі найсильніших доступних доказів – що середземноморська дієта у поєднанні зі зменшенням калорійності, фізичною активністю та схудненням є дуже ефективним інструментом профілактики”, – сказав він.
Інший автор дослідження, Мігель Руїс-Канела, пояснив, що середземноморська дієта допомагає покращити чутливість до інсуліну та знизити рівень запалення в організмі.
“Це смачний, стійкий і культурно прийнятний підхід, який пропонує практичний та ефективний спосіб профілактики діабету 2 типу”, – наголосив науковець.
Дослідники також звернули увагу, що діабет 2-го типу залишається однією з найпоширеніших хронічних хвороб у світі. За оцінками Міжнародної федерації діабету, з цим захворюванням живуть понад 530 мільйонів людей. Автори дослідження вважають, що програма PREDIMED-Plus може стати доступною та економічно ефективною стратегією профілактики діабету на рівні системи первинної медицини.
- Наявність собаки може бути пов’язана з довшою тривалістю життя та кращим здоров’ям серця, однак науковці поки не можуть остаточно підтвердити причинно-наслідковий зв’язок. Про це йдеться у низці досліджень, присвячених впливу домашніх тварин на фізичне та психічне здоров’я людей.
- Нове дослідження американських науковців поставило під сумнів уявлення про те, що помірне вживання алкоголю є безпечним для мозку. Дослідники виявили, що навіть відносно невелика кількість алкоголю може бути пов’язана зі зниженням кровотоку в мозку та змінами, які з віком можуть впливати на когнітивні функції.
- Вчені з Орегонського університету здоров’я та науки та Університету Аньхой виявили нові докази того, що серотонін – ключовий нейромедіатор, який регулює настрій і підвищується під дією антидепресантів – може також посилювати симптоми тинітусу (шуму у вухах).
Кіпр заявив про втручання турецьких сил у польоти літаків, якими на зустріч міністрів оборони ЄС прямували посадовці з Греції, Франції та Нідерландів. Нікосія пообіцяла подати офіційні скарги через інциденти.
Україна ризикує вперше втратити частину фінансової допомоги Європейського Союзу за програмою Ukraine Facility через невиконання окремих реформ у встановлені строки. Про це повідомили в Єврокомісії у відповіді на запит “Радіо Свобода”.
Серед загиблих у ДТП на Чоколівському бульварі в Києві була працівниця дитячого садка Ірина Лазарєва. У жінки залишився син.
8 червня Вищий антикорупційний суд відмовив захисту в наданні дозволу на виїзд за кордон чинного голови Антимонопольного комітету Павла Кириленка.
Дослідження показують, що активне батьківство може бути корисним не лише для дітей і матерів, а й для самих чоловіків. Воно пов’язане з кращими соціальними зв’язками, відчуттям сенсу та навіть ознаками молодшого мозку.