Прийом полівітамінів може уповільнювати старіння у літніх людей – дослідження
Джерело: Medical Xpress
Дослідження за участю науковців Mass General Brigham показало, що щоденний прийом полівітамінів може впливати на швидкість старіння у людей старшого віку. За даними роботи, регулярний прийом таких добавок протягом двох років пов’язаний зі сповільненням старіння на клітинному рівні приблизно на чотири місяці.
Науковці пояснюють, що біологічний вік людини – тобто швидкість старіння організму на клітинному рівні – може відрізнятися від фактичного віку. Щоб оцінити ці процеси, дослідники використали дані великого рандомізованого клінічного дослідження за участю людей похилого віку.
У межах роботи вони перевірили, як щоденний прийом полівітамінів протягом двох років впливає на п’ять різних показників біологічного старіння. За результатами аналізу виявилося, що в групі, яка приймала полівітаміни, старіння за цими показниками відбувалося повільніше.
Старший автор дослідження Говард Сессо зазначив, що нині існує значний інтерес до пошуку способів покращити якість життя в старшому віці.
За словами дослідника, результати показали зв’язок між прийомом полівітамінів і маркерами біологічного старіння.
“Було цікаво побачити, що прийом полівітамінів пов’язаний зі змінами в маркерах біологічного старіння. Це дослідження відкриває можливість краще вивчити доступні та безпечні втручання, які можуть сприяти здоровішому та якіснішому старінню”, – зазначив Сессо.
Для оцінки темпів старіння науковці використали так звані епігенетичні “годинники”. Вони визначають біологічний вік за допомогою невеликих змін у ДНК.
Ці методи аналізують ділянки ДНК, які регулюють активність генів. Процес називається метилюванням ДНК, і з віком він змінюється природним чином. Такі зміни можуть допомагати оцінити швидкість старіння та ризики для здоров’я.
Дослідження базувалося на даних великого проєкту COcoa Supplement Multivitamins Outcomes Study (COSMOS). У межах цієї роботи дослідники проаналізували показники метилювання ДНК у зразках крові 958 здорових учасників, середній вік яких становив близько 70 років.
Учасників випадковим чином розподілили на кілька груп. Одні отримували щоденний екстракт какао та полівітаміни, інші – какао з плацебо, ще одна група – полівітаміни разом із плацебо, а частина учасників отримувала лише плацебо.
Зразки крові досліджували на початку експерименту, а також через один і два роки, щоб оцінити зміни за п’ятьма епігенетичними показниками старіння.
Порівняно з групою, яка отримувала лише плацебо, учасники, що приймали полівітаміни, продемонстрували сповільнення біологічного старіння за всіма п’ятьма показниками. У двох із них, які пов’язані з прогнозуванням смертності, різниця була статистично значущою.
Загалом отримані результати відповідають приблизно чотирьом місяцям меншого біологічного старіння протягом двох років.
Найбільший ефект спостерігався у людей, у яких на початку дослідження біологічний вік перевищував їхній фактичний вік.
Науковці зазначають, що необхідні додаткові дослідження, щоб зрозуміти, чи зберігається цей ефект після завершення експерименту.
- 59-річна голлівудська акторка Голлі Беррі розповіла, що спокійно ставиться до старіння.
Футбольні вболівальники збірної Грузії під час матчу проти збірної Бахрейну заспівали відому антипутінську кричалку, що неодноразово лунала на футбольних аренах Європи.
Країни альянсу ОПЕК+ погодили четверте поспіль підвищення цільових показників видобутку нафти. Рішення ухвалили в неділю, попри те, що частина учасників постає перед обмеженнями експорту через геополітичну кризу.
Prime Video оголосив дату прем’єри різдвяної екшн-комедії “Людина з мішком (The Man with the Bag) за участю Арнольда Шварценеггера та Алана Рітчсона. Фільм вийде на стримінговому сервісі 2 грудня.
Підтримуване Іраном бойове угруповання хуситів оголосило про цілковиту заборону на прохід ізраїльських суден у Червоному морі. Це загрожує важливому обхідному маршруту в напрямку заблокованої Ормузької протоки.
Відчуття “присутності привида” у старих або занедбаних будівлях може мати не містичне, а фізичне пояснення – вплив інфразвуку. Такого висновку дійшли науковці з Університету Мак’юена в Канаді.