Дієта з високим вмістом фруктів і овочів знижує ризик серцевих захворювань – дослідження

Джерело: CNN

Здорове харчування може покращити здоров’я серця та нирок. Згідно з новими дослідженнями, споживання фруктів і овочів може значно знизити ризик серцевих та ниркових захворювань у людей з високим кров’яним тиском.

Рослинна дієта пов’язана з загальним самопочуттям і зниженням ризику хронічних захворювань, включаючи хвороби нирок.

Пацієнти з гіпертонією часто страждають від хвороб серця і нирок. Проблема в тому, що більшість населення споживає набагато більше м’яса та продуктів тваринного походження, ніж основних фруктів і овочів.

Дослідження показало, що зменшення кислотності раціону може зменшити ускладнення, пов’язані з низкою захворювань.

Науковці провели контрольне дослідження з участю 153 осіб з гіпертонією. Учасників розділили на три групи: одна додала до раціону більше фруктів та овочів, інша приймала харчову соду, а третя продовжила стандартний прийом.

Результати дослідження

Після п’яти років дослідники виявили, що і дієта, багата клітковиною, і харчова сода сприяли здоров’ю нирок, однак, тільки фрукти та овочі покращували здоров’я серця.

Тоді як харчова сода знижувала кислотність і сприяла здоров’ю нирок.

Фрукти та овочі містять велику кількість вітамінів, мікроелементів та клітковини. Щоб отримати максимальну користь, порції повинні складатися з різних фрукти та овочів. Вони зазвичай мають низький вміст жиру та калорій. Тож щоденне вживання може допомогти підтримувати нормальну вагу та здоров’я серця.

Висновки

Результати показують, що дієта з високим вмістом фруктів і овочів має бути основною частиною лікування пацієнтів з високим кров’яним тиском.

Доктор Маріон Нестле зазначила, що рослинна дієта знижує ризик хронічних захворювань та передчасну смертність.

Практичні поради

Американська кардіологічна асоціація рекомендує чотири-п’ять порцій фруктів і овочів на день. Особливо корисною є дієта DASH, яка включає чотири-шість порцій овочів і ще чотири-шість порцій фруктів; три порції цільнозернових продуктів; дві-чотири порції знежирених або нежирних молочних продуктів; і кілька порцій нежирного м’яса та горіхів, насіння та бобових щодня.

Виклики та рішення

Водночас зміни в харчуванні можуть бути ускладненими обмеженою доступністю або привабливістю фруктів і овочів. Важливо експериментувати з приготуванням овочів, щоб зробити їх смачнішими.

Окрім того, іноді громади мають обмежений доступ до свіжих продуктів. Тож медикаментозне втручання все ще є важливою частиною контролю артеріального тиску, захворювань нирок і серця, зауважують науковці.

Дослідження показує, що системи охорони здоров’я повинні зосередити увагу на тому, щоб зробити харчування частиною боротьби з цими захворюваннями.

Додамо, раніше чергове дослідження засвідчило, що люди, які дотримуються нездорової дієти з низьким вмістом вуглеводів на основі м’яса, пізніше частіше набирають вагу порівняно з тими, хто дотримувався рослинної дієти.

Нове дослідження американських учених допомогло пояснити, чому регулярне вживання кави пов’язують із довшим життям і нижчим ризиком розвитку низки хронічних захворювань. Дослідники виявили, що деякі природні сполуки, які містяться в каві, активують рецептор NR4A1, що бере участь у захисті організму від стресу, запалення та вікових змін.

Речник 425-го окремого штурмового полку “Скеля” Олексій Братущак повідомив, що полк переходить під оперативне керівництво корпусу “Азов”.

Прем’єр-міністр Албанії Еді Рама виступив проти закликів припинити підтримку України після заяв Володимира Зеленського про територіальну цілісність Сербії. Він визнав, що не погоджується з позицією Києва щодо Косова, однак наголосив, що це не ставить під сумнів право України захищатися від російської агресії.

На заводі з виробництва боєприпасів поблизу міста Коллеферро неподалік Рима стався вибух.

Італійський бізнесмен Вальтер Лавітола визнав, що саме він організував вибух біля будинку журналіста-розслідувача Сігфрідо Рануччі. За словами його адвоката, напад нібито мав посилити державну охорону журналіста через погрози з боку мафії.