Не всі калорії однакові: вони можуть бути високої та низької якості – нове дослідження

Джерело: The Washington Post

Протягом багатьох років вчені вважали, що коли йдеться про збільшення ваги, усі калорії є однаковими. Але нове дослідження засвідчило, що це не так. Схоже, що організм по-різному реагує на калорії, отримані з цільної їжі з високим вмістом клітковини, та з ультраобробленої шкідливої їжі.

Дешева оброблена їжа швидше засвоюється у верхніх відділах шлунково-кишкового тракту, що означає більше калорій для тіла та менше для кишкового мікробіому. Але коли ми їмо їжу з високим вмістом клітковини, вона не засвоюється так легко, тому повністю проходить травним трактом, до товстого кишківника.

Згідно з дослідженням, дотримуючись дієти, багатої клітковиною, ви годуєте не лише себе, а й кишкові мікроби, що ефективно зменшує споживання калорій.

“Дослідження свідчить, що всередині кожного з нас кишкові мікроби борються з нашим тілом за калорії. При західній дієті, яка не дуже живить мікроби, майже вся енергія йде нам і дуже мало йде мікробам. Ми не даємо мікробам жодної можливості використовувати калорії, які ми з’їли, тому що використовуємо їх усі. Ми натягуємо мотузку до кінця”, – сказала Карен Д. Корбін, авторка дослідження.

Корбін та її колеги залучили 17 здорових чоловіків і жінок і порівняли, що відбувалося з організмамм в результаті двох типів харчування. Дослідники надавали учасникам їжу і змушували їх дотримуватися кожної дієти протягом 22 днів.

Ці дві дієти були абсолютно протилежними. Одна з них, яка називалася “західною” дієтою, містила багато продуктів із високим ступенем обробки – такі продукти, як хрусткі листкові рисові пластівці, білий хліб, американський сир, яловичий фарш, сирні листки, ванільні вафлі, нарізки та інше оброблене м’ясо, солодкі закуски та фруктові соки.

Іншу дієту називали “дієтою для покращення мікробіому”. До неї входили овес, квасоля, сочевиця, нут, коричневий рис, кіноа та інші цільні зерна. У раціон також входить багато горіхів, фруктів і овочів.

Дві дієти забезпечили кожному учаснику однакову кількість калорій і однакову кількість білків, жирів та вуглеводнів.

Вчені виявили, що учасники поглинали значно менше калорій під час дієти, багатої на клітковину, порівняно з дієтою, що ґрунтувалась на оброблених продуктах. У середньому вони втрачали 217 кілокалорій на день під час дієти, багатої клітковиною, приблизно на 116 кілокалорій більше, ніж вони втрачали під час дієти з обробленої їжі.

Багато досліджень показали, що мікробіом кишківника відіграє певну роль у нашій вазі та будові тіла. Вчені виявили, що люди з ожирінням, наприклад, мають меншу різноманітність бактерій у кишківнику та інші відмінності в мікробіомах порівняно з худими людьми.

Шон Гіббонс, фахівець з мікробіомів і доцент Інституту системної біології в Сіетлі, сказав, що нове дослідження підтверджує те, що він бачив у своєму власному дослідженні: дієта, яка збільшує ріст і активність кишкових мікробів, “є чистим позитивним фактором для того, щоб бути метаболічно здоровим і втрачати вагу”.

“У всьому світі багато людей все більше і більше переходять на оброблені харчові продукти. Це не дуже добре для наших мікробіомів або для нашого метаболічного здоров’я”, – сказав він.

У штаті Огайо блискавка вдарила по групі ув’язнених, які під час грози переходили між корпусами після вечері. Постраждали 16 людей, семеро досі залишаються у лікарні, один із них – у тяжкому стані.

Україна планує нарощувати далекобійні удари по військовій інфраструктурі, логістиці, флоту та паливно-енергетичному комплексу Росії. Євгеній Хмара заявив, що після операції в Новоросійську Сили оборони працюватимуть над ще складнішими комбінованими атаками.

Європейська спілка радіомовлення (EBU) змінила правила Євробачення і закріпила можливість позбавляти країну-переможницю права приймати конкурс, якщо на її території триває війна або інша небезпечна геополітична криза. Нові норми почнуть діяти з наступного року.

Родини американських військових і члени Конгресу заявляють про поглиблення психологічної кризи на авіаносці «Авраам Лінкольн», який уже дев’ятий місяць перебуває в морі через війну з Іраном. За даними військових видань, на кораблі сталося кілька спроб моряків стрибнути за борт.

Речниця Білого дому Каролін Лівітт залишить посаду наприкінці місяця, повідомив президент США Дональд Трамп. За його словами, вона хоче більше часу проводити з дітьми та родиною, але залишиться в його політичній команді як зовнішня радниця.