Середземноморська дієта знижує ризик інсульту у жінок – дослідження
Джерело: CNN
Оскільки ризик інсульту для жінок з віком зростає, особливо після менопаузи, нове дослідження виявило, що харчування може грати важливу роль у зниженні цього ризику.
За даними дослідження, середземноморська дієта може знизити ризик інсульту у жінок. У даній дієті пріоритет віддається споживанню овочів, фруктів, бобових, оливкової олії, горіхів та риби, тоді як вживання м’яса, молочних продуктів та алкоголю обмежується.
Дослідники спостерігали за понад 105 000 жінок, які долучились до Каліфорнійського дослідження вчителів, яке почалось у 1995 році. Всі учасниці на початок дослідження були вчителями державних шкіл, адміністраторками чи членкинями Каліфорнійської державної пенсійної системи вчителів віком від 38 до 67 років.
На початку дослідження жінки заповнили детальну анкету про свої харчові звички та розміри порцій їжі за минулий рік.
Дослідники використали ці дані для розрахунку загального раціону харчування та вживання поживних речовин, а згодом виміряли, наскільки точно кожна учасниця дотримувалась середземноморської дієти за 9-бальною системою оцінювання.
Бали нараховувались за вживання великої кількості овочів, фруктів, бобових, злаків, оливкової олії, риби та за меншу кількість м’яса і молочних продуктів, а також за помірне вживання алкоголю. Вищі бали вказували на суворіше дотримання дієти.
Після понад 20 років спостереження дослідники виявили, що у жінок, як дотримувались дієти, був нижчий рівень ризику всіх типів інсультів. Зокрема у них ймовірність будь-якого типу інсульту була на 18% нижчою, ризик ішемічного інсульту на 16% нижче, а ризик геморагічного інсульту – на 25% нижче.
Минулі дослідження показали, що середземноморська дієта може знижувати ризик розвитку деменції, захворювання ясен, депресії, раку молочної залози та діабету.
“Ми давно знаємо, що це більш здоровий спосіб харчування”, – зауважив доктор Ендрю Фріман, кардіолог-профілактик, який не брав участі у дослідженні.
За його словами, низка кардіологів часто посилаються на дослідження PREDIMED, яке виявило загальне зниження кількості серцево-судинних та цереброваскулярних подій в учасників, які дотримуються середземноморської дієти. При цьому значна користь спостерігалась у профілактиці інсульту.
“Не дивно, що інше дослідження, проведене на іншій популяції, показує аналогічне зниження кількості інсультів”.
Водночас докторка Софія Ван, авторка дослідження, зауважила, що зниження ризику геморагічного інсульту виявилось особливо неочікуваним.
Відомо, що фактори способу життя впливають на ризики ішемічного інсульту, але користь дієти для геморагічного інсульту – це відкриття, додала Ван.
Вона також відзначила актуальність дослідження для жінок у літньому віці.
“Ризик інсульту у жінок зростає після настання менопаузи і залишається підвищеним після неї. Наше дослідження показує, що існують способи мінімізувати цей ризик, наприклад, дотриманням здорової дієти, такої як середземноморська дієта”.
- Масштабне дослідження, опубліковане в The American Journal of Clinical Nutrition, зміцнює докази того, що рослинні дієти сприяють зниженню ризику розвитку раку.
- Дослідження виявило, що вживання у їжу продуктів, багатих калієм, таких як авокадо, банани, шпинат, може знизити ризик серцевих захворювань, госпіталізації та смерті на 24%.
- Нове дослідження, опубліковане в журналі Nature, виявило, що ретельне дотримання середземноморської дієти може знизити ризик розвитку деменції на 35% у людей із двома копіями гена APOE4, який вважається основним фактором ризику хвороби Альцгеймера.
Міністр закордонних справ Польщі Радослав Сікорський заявив, що ініціатива президента Кароля Навроцького позбавити Володимира Зеленського Ордена Білого Орла може мати зовнішньополітичні наслідки. Він назвав дивною ситуацію, за якої відзнаку має Герхард Шредер, але може не мати український президент.
Іран відкинув звинувачення прем’єра Албанії Еді Рами в участі у дезінформаційній кампанії навколо протестів проти курорту, пов’язаного з Джаредом Кушнером. Акції, які отримали назву “революція фламінго”, тривають уже дев’ятий день.
Лідер фракції “Європейська Солідарність” Петро Порошенко прокоментував результати переговорів з єврокомісаркою з питань розширення Мартою Кос під час її візиту до України та оцінив ризики розділення України та Молдови на шляху до членства в Євросоюзі.
Прем’єр-міністр Пакистану Шехбаз Шариф заявив, що кінцева мета мирних переговорів між США та Іраном майже досягнута. Його заява пролунала після нового обміну ударами між Іраном та Ізраїлем.
Італійський модний дім Prada представив внутрішній шар екіпірування для астронавтів NASA, котрі готуються до майбутніх місій на Місяць.