Вживання м’яса може знизити ризик розвитку хвороби Альцгеймера
Джерело: ScienceDaily
Шведські науковці з’ясували, що літні люди, які мають гени, пов’язані з підвищеним ризиком розвитку хвороби Альцгеймера, можуть не відчувати очікуваного когнітивного спаду, якщо вони споживають більше м’яса.
Зв’язок м’яса та хвороби Альцгеймера
Важливу роль у визначенні ризику розвитку хвороби Альцгеймера відіграє ген APOE. У Швеції близько 30% людей мають комбінації генів APOE 3/4 або APOE 4/4. Серед осіб, у яких діагностовано хворобу Альцгеймера, майже 70% мають один із цих варіантів.
Торік Шведське агентство з харчових продуктів переглянуло наявні дослідження щодо харчування та деменції та закликало до проведення додаткових досліджень, щоб краще зрозуміти, як споживання м’яса може впливати на ризик розвитку деменції.
Як пояснив науковець Каролінського інституту Якоб Норгрен, APOE4 є еволюційно найстарішим варіантом гена APOE і, можливо, виник у період, коли наші еволюційні предки харчувалися більш тваринною їжею. Тож науковці перевіряли, чи люди з APOE 3/4 та 4/4 матимуть знижений ризик когнітивного спаду та деменції при більшому споживанні м’яса.
Як проводили дослідження і що воно показало
У дослідженні взяли участь понад 2100 дорослих, усім було щонайменше 60 років, і вони не мали деменції на початку дослідження. За ними спостерігали до 15 років.
Дослідники проаналізували харчові звички, про які повідомляли самі учасники, а також показники когнітивного здоров’я, враховуючи такі фактори, як вік, стать, освіта та спосіб життя.
Серед учасників, які споживали меншу кількість м’яса, ті, хто мав APOE 3/4 та 4/4, мали більш ніж удвічі вищий ризик розвитку деменції порівняно з особами без цих варіантів генів.
Однак цей підвищений ризик не спостерігався в групі, яка споживала найбільше м’яса – близько 870 грамів на тиждень.
“Ті, хто загалом їв більше м’яса, мали значно повільніше когнітивне зниження та нижчий ризик деменції, але лише за наявності варіантів гена APOE 3/4 або 4/4“, – каже Норгрен.
Тип м’яса також мав значення. Менша частка переробленого м’яса в загальному споживанні м’яса була пов’язана з нижчим ризиком деменції незалежно від генотипу APOE.
Водночас ці результати не можуть довести причинно-наслідковий зв’язок, потрібні більш ретельні дослідження.
- Вживання переробленого м’яса пов’язано з підвищеним ризиком розвитку раку товстої кишки.
- Нове велике дослідження показує, що регулярне вживання обробленого червоного м’яса (бекон, сосиски, салямі, ковбаса) може підвищити ймовірність розвитку деменції та зменшення когнітивних функцій з віком.
Федеральний суддя Крістофер Купер заявив, що лише Конгрес може змінити офіційну назву Центру Кеннеді. Після цього ім’я Трампа прибрали із сайту закладу, хоча напис на фасаді ще залишався.
Нідерланди завершують участь у британській програмі підготовки українських військових Interflex. Водночас сама програма продовжиться під керівництвом Великої Британії, але вже з акцентом на спеціалізоване навчання.
Президент Лівану Джозеф Аун закликав Ізраїль сісти за стіл переговорів і заявив, що військове рішення не принесе країні безпеки. Він запропонував рухатися до пакту про ненапад, який міг би стати першим кроком до тривалого миру.
Щонайменше 35 людей загинули після землетрусу магнітудою 7,8 біля узбережжя острова Мінданао на півдні Філіппін. Поштовхи спричинили руйнування, зсуви та попередження про цунамі в кількох країнах регіону.
Володимир Зеленський під час зупинки в аеропорту Кишинева провів розмову з представниками президента США Стівом Віткоффом і Джаредом Кушнером. За словами президента, сторони говорили про активізацію дипломатії для завершення війни Росії проти України.