Кава захищає мозок від постійного стресу – дослідження

Джерело: PubMed

Нещодавнє дослідження показало, що вживання кави може захистити мозок від постійного стресу.

Зокрема, дослідники виявили, що регулярне споживання кави може мати позитивний вплив на когнітивні функції та допомагає знизити ризик розвитку таких захворювань, як хвороба Альцгеймера та Паркінсона.

Доведено, що стрес під час чутливого періоду раннього розвитку програмує мозок і підвищує ризик розвитку когнітивних розладів у подальшому житті. Раніше дослідники показали, що стрес у ранньому віці призводить до зниження когнітивних здібностей у зрілому віці, пов’язаного зі змінами нейрогенезу гіпокампа та нейрозапалення.

Своєю чергою, поліфеноли кавових зерен зменшують нейрозапалення, покращують пам’ять та концентрацію, а також знижують ризик хвороб серця та діабету.

Кофейна та хлорогенова кислоти є поліфенолами кави та мають потужну антиоксидантну та протизапальну дію.

Вчені виявили, що поліфеноли кави захищають мозок від когнітивного дефіциту. Це дослідження надає додаткову підтримку потенціалу ранніх харчових втручань і висвітлює поліфеноли як поживні речовини, які можуть захистити від зниження когнітивних функцій.

Раніше проведене дослідження в Університеті здоров’я Канади, також підтвердило, що люди, котрі вживають каву в помірних кількостях, мають менший ризик розвитку когнітивних порушень. Вчені пояснюють це тим, що кава активує аденозинові рецептори A2A, що допомагають зменшити пошкодження, спричинене бета-амілоїдом — речовиною, яка утворюється в мозку людей з хворобою Альцгеймера.

Зокрема, дослідження показали, що люди, які регулярно п’ють каву, мають менший ризик зниження когнітивних функцій у старшому віці​.

Тож, звичка пити каву може бути корисною для підтримання здоров’я мозку та зниження впливу стресу.

Імміграційна та митна правоохоронна служба США планує закупити електрошокові рукавички, які через контакт зі шкірою завдають болю та тимчасово порушують здатність людини координувати рухи. На обладнання можуть витратити від 10 до 20 млн доларів.

НАТО змінює підхід до майбутніх конфліктів, роблячи ставку на дрони, супутники, датчики та штучний інтелект. На східному фланзі Альянсу — від Фінляндії до Чорного моря — планують створити єдину систему спостереження, котра дозволить швидше виявляти можливі атаки Росії та допомагати у відбитті.

Через п’ять років після того, як владу в Афганістані захопив ісламістський рух “Талібан”, 52% опитаних жінок заявили, що виходять з дому не частіше двох разів на місяць. Тоді як 96% чоловіків виходять з дому щодня.

У Колумбії під час потужного землетрусу магнітудою 7,4 частково обвалився майже столітній католицький собор у місті Манісалес. Момент руйнування шпиля потрапив на відео.

Джош Кушнер і Боб Айгер домовилися про придбання контрольної частки Los Angeles Lakers. Угода оцінюється у 12,5 млрд доларів і має стати найдорожчою в історії продажів спортивних франшиз.